> Stiati ca?

Stiati ca?

Posted on luni, 23 martie 2015 | 3 Comments



Sunt nopti cand dorim sa adormim, insa acest lucru se intampla de greu si de cele mai multe ori ne tot punem intrebari, cum si de ce nu putem sa dorim repede.





Am citit un articol in care erau prezentate 7 alimente care iti pot alunga foarte usor somnul daca le consumi inainte de culcare.
Si ca sa nu fiu egoist...o sa le postez si eu..;)
1.Consumul de alcool duce la deshidratare, crescand nevoia de a consuma mai multa apa. Mai mult de atat, tot deshidratarea poate duce la dureri de cap, ce ar impiedica aparitia somnului.
Deci usor cu paharelul ce contine alcool!
2. Carnea rosie contine proteine si grasimi greu digerabile si pot provoca dureri stomacale.Alimentele bogate in grasimi suprasolicita stomacul, obligandu-l sa digere toata noaptea mancarea consumata inainte de culcare.
3.Dulciurile pot provoca o crestere a nivelului de zahar din sange si o desincronizare a nivelurilor de energie.Este de preferat evitarea consumului, inainte de culcare, de prajituri, biscuiti si al altor deserturi cu un continut ridicat de carbohidrati, dar si de paine alba.
4.Consumul de branza trebuie evitat cu cateva ore inainte de culcare deoarece contine un aminoacid care actioneaza ca stimulent si te va tine treaz.Daca ai intoleranta la lactoza sau suferi de arsuri la stomac, branza este unul dintre cele mai daunatoare alimente inainte de culcare.
5.Alimentele condimentate se digera greu, iar odata cu lasarea serii digestia incetineste, in timpul noptii organismul este programat sa se odihneasca, nu sa digere.Acestea nu fac altceva decat sa-l tina in alerta toata noaptea, favorizand aparitia tulburarilor de somn.
6.Trebuie evitat consumul de ciocolata inainte de culcare, deoarece determina secretia de dopamina, stimulent care impiedica aparitia somnului.Este de preferat ca ciocolata sa fie consumata la inceputul zilei, cand iti va oferi energie si te va tine in alerta, si evitata seara, cu cel putin patru ore inainte de culcare.
7.Exista cateva legume, printre care se numara broccoliul,varza,fasolea,castravetii si usturoiul, care se digera greu si pot favoriza aparitia gazelor.Este de pregerat ca aceste alimente sa fie consumate cu cateva ore inainte de culcare.

  Somn usor tuturor!






Comments:3

  1. ne punem la somn flamanzi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca mancam din timp...putem devora si o patratica de ciocolata..2...3 :)))

      Ștergere
  2. Nu stiam ca... dar am aflat acum. :) Doar ca... depinde de fiecare om, nu sunt afirmatii universal valabile.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.
A apărut o eroare în acest obiect gadget